Wednesday 2 March 2011

Harimau Malaya : Si Belang Perwira

Salam dan selamat datang ke NotaJiwaKU

hey hey hey...aku tgh rajin buat post ni, biasa laa, masa awal-awal buat blog, nanti makin lama makin malas laa, tapi masa ada semangat la buat post kan, jgn disia-siakan semangat yang tengah membara ni

...

NotaJiwaKU kali ni nak cerita tentang skuad kebangsaan negara kita - Harimau Malaya

 
aumm ~ 
DULU

tatkala dahulu tak sorang pun endah kan Harimau Malaya, macam-macam laa orang kata, termasuk aku sendiri

"buat rugi je tengok player Malaysia main, sakit hati ade la"
"jersi je cantik, mutu haprak"
"baik aku tengok budak sekolah main, sama je lebih kurang"

dan yang sewaktu dengannya...

sedang aku meneruskan perjuangan aku mencapai cita-cita di Japanese Associate Degree (JAD) , aku berkawan laa dengan seseorang yang bernama Fakhri Khairi...aku memang respek gila kat dia, orang lain duk bising pasal Arsenal, Manchester United semua, dia pulak bersama terus menerus meminati bola sepak Malaysia, walaupun waktu tu orang masih tak endah pasal Harimau Malaya. Memang penyapot habis laa dia ni. Aku ??? Jangan harap la, bola sepak omputih pun aku tak layan, apetah lagi team bolasepak Malaysia.

SEKARANG

hari tu masa lepas tengok bola match Harimau Muda vs Pahang di Stadium Shah Alam (SSA). Tetiba Fakhri cakap kat aku

"Dulu sape pakai Jersi Malaysia kena kutuk habis, sekarang ni tengok mana-mana pun semua orang pakai jersi Malaysia"

bila aku fikir balik, ha'a betul gak ek? Ape yang aku buat kat sini? (Masa tu kat SSA) Masa bila pulak aku minat bola? Encik Fakhri ni lah yang bertanggungjawab meminatkan aku kepada Skuad Kebangsaan kita ni. Ada lagi...ni insiden aku bersama kawan aku Lutfi (orang kedua terkuat penyapot Harimau Malaya lepas Fakhri kat JAD ni), ni masa kat kedai Nike kat Sunway Pyramid

"Sweater Malaysia ada tak kak?"
"Dah abis la dik"

haha...abis stok tu, bayangkan kipas-kipas (fans) Harimau Malaya dah borong abis dah, sanggup belanjakan beratus-ratus ringgit untuk dapatkan sweater Harimau Malaya keluaran nike ni, lepas tu Lutfi berazam untuk carik kat Siam je, kira memang susah la nk carik sweater ori yang tak terjual lagi

...

masa Final AFF Suzuki Cup first leg di Stadium Bukit Jalil, aku rasa masa tu lah paling 1 Malaysia sekali, first time aku tengok orang Cina tengok bola, satu famili pakai jersi Malaysia lak tu, walaupun ramai yang merungut FAM jual tiket RM30, tapi stadium penuh gak, ramai gila x dapat masuk dan duduk, aku pun terpaksa tengok kat belakang penyokong Indonesia (nasib baik la ade jaring-jaring besi kat situ, kalau tak dah gaduh agaknye), dan hasilnya Harimau Malaya membaham Garuda (Skuad Indonesia) dengan 3-0. Tahniah aku ucapkan pada Harimau Malaya...aumm!

saat-saat manis meraikan kemenangan 3-0

...

Kini semua orang pun tau siapa Harimau Malaya. Barulah orang kenal siapa Khairul Fahmi Che Mat, siapa Safee Sali, siapa Muslim Ahmad, siapa K. Rajagobal. Kita tengok dimana-mana pun rakyat Malaysia dengan bangga menyarung Jersi Malaysia, orang mula ambik tau pekembangan bola sepak Malaysia...golongan ultras (penyokong) kian bertambah, sampai kat JAD pun ada geng ultras sendiri, Malaysia Football JAD

Harap-harap semangat penyokong Harimau Malaya tidak akan pudar, Harimau Malaya terus membaham lawannya, Hong Kong 2-0, Pakistan 2-0. Mungkin mereka tak bermain seperti bintang bola sepak eropah, tapi kita rakyat Malaysia harus berbangga dengan mereka dan terus menyokong Harimau Malaya hingga mereka di puncak dunia...

Setiap Manusia Mempunyai Cerita Berbeza (Nota Jiwa)


5 comments:

  1. Tahniah..oh mintak izin guna nama ko ye (dah guna baru mintak)

    ReplyDelete
  2. 2nd blood..haha..smpt lg promote MFJ..bgos2x..

    ReplyDelete
  3. masa kecik, arwah ayah saya selalu juge pegi tgk bola di stadium - masa tu zaman kemilangan bola sepak Malaysia. saya bukan peminat tp bagus juga kalau dapat dikembalikan kegemilangan :)

    ReplyDelete
  4. bagus2!! ni semangat yg kita mahukan.. hoho..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Facebook Favorites More

 
Mohamad Syafiq bin Yudin